Lataa

Vanliga frågor & svar

▼Kostar det någonting att göra en retur?

Returfraktkostnad är 89kr, har du direktbetalat så dras beloppet av vid återbetalning och har du lagt din beställning mot faktura så justeras fakturan så 89kr kvarstår att betalas.

▼Har ni mottagit de varor jag returnerat?

Din retur hanteras inom 14 dagar från det att vi mottagit ditt paket. Så fort din retur har blivit registrerad och öppnad kommer du få ett mail som bekräftar detta. Har du inte fått en bekräftelse på att vi hanterat er retur inom 30 dagar från det att ni skickade tillbaka paketet, kontakta oss på info@nordicagolf.se, så ska vi försöka lösa problemet!

▼När får jag mina pengar tillbaka?

När du fått en bekräftelse på att din retur har blivit registrerad och hanterad, så kommer du därefter bli återbetalad. Du kan se din återbetalning på ditt kontoutdrag inom 5 bankdagar räknat från och med dagen du fick din returbekräftelse från oss. Återbetalningen görs alltid till samma betaltjänst som användes vid köpet. Har du betalat med en rabattkod eller ett presentkort och väljer att returnera så kommer saldot på din rabattkod eller ditt presentkort att återställas inom 48 timmar efter att returen registrerats förutsatt att rabattkoden/presentkortet fortfarande är giltigt.

▼Jag har betalt med Collector och gjort en retur, varför har jag inte fått en återbetalning?

Efter att vi har godkänt din retur så måste du kontakta Collector kundtjänst med dina konto uppgifter för återbetalning. Varför du som kund måste kontakta Collector är för att vi inte får in dina uppgifter vid betalningen med faktura.

▼Vad händer med mitt presentkort när jag returnerar en vara/varor från min beställning?

Vid retur med betalmetod presentkort så skapas ett nytt presentkort åt dig på returens värde och skickas till dig via email. Observera att giltigthets tiden blir den samma som den ursprungliga och förlängs inte vid retur.

▼Får jag returnera Rea-varor?

Självklart! Reavaror går under samma returrätt regler som för alla varor du handlar hos oss.

▼Jag har glömt att registrera min rabattkod, kan man göra det i efterhand?

Har ni glömt att registrera rabattkod i kassan vid betalning så är det viktigt att ni kontaktar oss inom 24 timmar efter att ni lagt er order för att vi skall kunna lägga till rabattkoden. Så för att undvika felaktiga beställningar så kan ni höra av er till våran kundservice via epost eller telefon så hjälper vi er!

Följ instruktionerna nedan för den typ av retur som passar dig bäst.

Skicka din retur i ett paket eller ett brev beroende på vad den får plats i. Vi rekommenderar att skicka en retur där värdet överstiger 500kr som paketretur då ett spårningsnummer skickas till din e-post som du kan använda för att spåra din paketretur.

Instruktioner för paketreturer

Ladda ner följande formulär och följ anvisningarna.

Returformulär Paket

Instruktioner för brevreturer

Ladda ner följande formulär och följ anvisningarna.

Returformulär Brev

Returer & Ångerrätt

Enligt lag (2005:59) om distansavtal har du rätt att ångra ditt köp förutsatt att du kontaktar oss inom 14 dagar från det att du hämtat ut ditt paket. Därefter har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera varan till oss.